photo meri335_zpsc0092e94.png

sobota, 15. november 2014

Les macarons

Na seznam najboljših občutkov na svetu dodajam novega. Torej, če izvzamem razne 'telesne užitke' (naj blog ostane spodoben! ;) ), omenjen seznam obsega naslednje:
- občutek, ko se na smrt utrujen uležeš v posteljo in zapreš oči
- občutek, ko po urah lakote končno začneš jesti
- občutek, ko že skoraj ne moreš več 'držat' in se končno usedeš na wc
- občutek, ko spečeš popolne macarone





Resno. Ti mali francoski koščki popolnosti, ki se topijo v ustih in ki jih je TAKO težko narest. Sem jih že delala prej, preiskala tričetrt interneta za najboljšim receptom, ampak niso bili čisto 'tapravi' kljub lepemu izgledu. Vsi macaronopeki poznamo votle macarone, preveč hrustljave macarone, take, ki jih nadev tako grozljivo navlaži, da postanejo majhen zdrizast kupček... sedaj pa mislim, da je zares uspelo. Ravno prav mehki, ravno prav 'chewy', s popolnim robčkom. Lahko si predstavljate moje navdušenje, ko sem iz pečice potegnila tole:

ravnokar spečeni macaroni - tukaj seveda še brez nadeva :)
Seveda macaron ni macaron brez kremice vmes - odločila sem se za dvojni nadev. Sea salt caramel v sredini in 'beurre de sel ganache', ki je pravzaprav nadev iz 65% čokolade z nekaj smetane in prej omenjene karamele z morsko soljo.

Na koncu še zadnji estetski popravek - potresla sem jih s kakavom v prahu.
Njami.
Razlog, da sem se jih sploh lotila, je to, da sem se prijateljici hotela zahvaliti za veliko uslugo, ki mi je zagotovo prihranila kakšen dan z vročino v postelji. Namreč, prejšnji četrtek, ko je v Ljubljani lilo kot iz škafa, sem se v Ljubljani znašla samo v balerinkah in brez dežnika - zjutraj sem se vrnila s Krasa in kljub tisočim vremenskim napovedim nisem pomislila na idejo, da bi imela pri sebi vsaj dežnik. Ko sem obupana sedela v CTK in čakala, da vsaj za minuto preneha tako zelo deževati, mi je ena nadvse carska prijateljica prinesla dežnik, škornje in še nogavičke. Zares lepo, kajne? :)  No, Katja ima sedaj macarončke, moje tačke pa so ostale suhe in jaz zdrava.

Kakorkoli, sedaj sem zaljubljena v macarončke in kooooomaj čakam, da se dokopljem do malin v prahu in uresničim še vse druge okuse.


Lepo darilce, kajne? Razmišljam, da bi malo povprašala, če morda kdo želi svoj paketek macarončkov in naslednjič spekla malce večjo rundo. :)

Če pa bi poskusil/a sam/a, je tu recept. Mimogrede, toplo priporočam uporabo silikonskih podlag za macarone. Z njimi bodo spečene polovičke enako velike in macaroni bodo veliko lepši! Poleg tega pa priporočam tudi uporabo kuhinjskega termometra.

Napisala sem recept s preprostim čokoladnim nadevom. Jaz sem sicer uporabila 2 malce drugačna nadeva, ampak sem malo poenostavila zadevo. :) Koliko pride macaronov je približna številka - če jih kar naprej sproti ješ, je malo težko oceniti.... Srečno! ;)

Čokoladni macaroni
za približno 35-40macaronov
Čokoladni macaroni
240g beljakov (približno 6 velikih jajc)
250g mletih mandljev (ali še boljše, mandljeve moke)
500g sladkorja v prahu
50g kakava v prahu

Preden začneš, skozi sito presej mlete mandlje in sladkor. To je pomembno zaradi tega, da se znebiš takih koščkov

Polovico beljakov (120g) v posodi zmešaj z mletimi mandlji, polovico (250g) sladkorja v prahu ter kakavom v prahu. Na hitro stepi s stepalnikom, da nastane nekakšna pasta.
Preostale beljake in sladkor v prahu v drugi posodi stepaj, dokler sestavini nista dobro premešani. Nato posodo postavi nad vodno kopel (tako kot pri topljenju čokolade). Hkrati meri temperaturo zmesi s termometrom in stepaj, dokler ne doseže 65 stopinj celzija. Nato posodo odstavi in stepaj naprej, dokler se ne ohladi na sobno temperaturo (no, jaz sem nehala stepati pri okrog 35 stopinj :) ) in nastane čvrsta meringa. 
S spatulo nato s krožnimi gibi ('od ven na not' :) ) zmešaj meringo in čokoladno pasto, dokler ni mešanica poenotena. 
Tako, težji del je mimo :). Sedaj mešanico spravi v vrečko ali 'injekcijo', s katero boš brizgal/a krogce, ki bodo postali tvoji macaroni. Silikonske podlage imajo običajno dva krogca, manjšega v večjem. Brizgaj le na sredini v manjšem krogcu, potem pa se bo masa lepo razlezla.
Sedaj pusti vsaj 30-40min, da se površina macaronov malo posuši. To je potrebno zato, da v pečici ne bodo počili po sredini, ampak se bodo dvignili ob robu - tako bo nastal ta značilen robček :).
V tem času pečico segrej na 150 stopinj. Ko je čas sušenja mimo, potisni v pečico za približno 18min. Ne priporočam pečenja večih podlag hkrati, saj je nujno, da se macaroni pečejo enakomerno.
Ko navdušeno vzameš pečene macarone iz pečice, bodo zgledali tako:
 Jupi!! :)) Sedaj moraš samo še počakati, da se ohladijo (pa res počakaj, sicer ti lahko razpadejo, ko jih boš hotel/a odlepiti). Če so se kakšno minuto več pekli in so postali nekoliko hrustljave - ne skrbi! Čez noč jih pusti na zraku in se bodo ravno prav zmehčali.

Nadev
300ml sladke smetane
250g temne čokolade (65% ali 70%)
25g masla na sobni temperaturi

Sladko smetano segrevaj do vretja. Čokolado nalomi v koščke in jo stresi v manjšo posodo. Vrelo smetano polij čez čokolado in mešaj, dokler se koščki povsen ne stopijo. Nato dodaj 25g masla, narezanega na kocke in dobro premešaj. Pusti na sobni temperaturi, da se ohladi, čez kakšno uro in pol pa lahko postaviš v hladilnik. Ne skrbi, če nadev izgleda preveč tekoč - v nekaj urah bo čokolada opravila svoje in bo postal čvrst. :)

Z nadevom po dve polovički zlepi skupaj-v krogu nadevaj na sredini in z drugo polovičko nežno stisni skupaj. Na koncu lahko še potreseš s kakavom v prahu.

Ne sam/a pojest vseh. Res. Bo bolel trebušček. :)

4 komentarji: