photo meri335_zpsc0092e94.png

četrtek, 30. oktober 2014

Marmelada iz neškropljenih mandarin


 Moja prva marmelada! Iz domačih, nešpricanih mandarin. S koščki olupkov.





Zadnje dni sem obsedena z mandarinami. Poleg tega, da jih jem za zajtrk, kosilo in večerjo, sem že dvakrat naredila marmelado in sedaj shranjujem še olupke, da poskusim s kandiranimi mandarinami.
Kaj pa pesticidi in preservativi na lupinah? Neeee! Mandarine so popolnoma ekološke, sama sem jih nabirala na vrtu fantove tete. Velike, sladke, lahko jih je lupiti. Obožujem take mandarine. O-bo-žu-jem.
Družina mojega dragega je super-prijazna, domov so me poslali s celim prtljažnikom (vozim bolj majhen avtoček :) ) mandarin.
Mami je takoj predlagala, da iz dela mandarin naredim marmelado. Res jih je malo škoda, saj so odlične za jest, ampak tudi ekološka marmelada z vkuhanimi olupki je relativno dragocena zadeva. Sploh mandarinine ne vidiš prav pogosto.
Ker še nikoli nisem sama kuhala marmelade, sem seveda mogla poskusiti in kmalu je doma v kuhinji brbotalo :)

Olupke sem narezala takole in jih kar sproti vmešavala v lonec.
In po eni uri se je marmelada že hladila v steriliziranih kozarcih. In bila je DOBRA. Ravno prav sladka, ravno prav grenka.

Danes sem si vzela celo nekaj časa, da sem naredila malce lepše fotke kot ponavadi. Food photography mi zaenkrat pač še ne gre najbolje, ampak se učim! Ne bi škodilo, če bi se počasi začela učit tudi za izpit, ampak tako fino je kuhat marmelado...pa še tako luštno darilo izpade, kajne?
Če se je slučajno kdo prebil do te vrstice, mi lahko spodaj pusti komentar. Zvestemu bralcu podarim mali kozarček na sliki!

Še recept, če morda kdo dobi v roke kakšno kilo eko mandarin :)

MANDARININA MARMELADA
(za 5 manjših kozarcev)

1,25kg neškropljenih mandarin (skupaj z olupki!)
750kg sladkorja
sok ene limone in pol
2 srednje veliki jabolki (bolj kisli, če je možno)
2 ščepca cimeta oz. po okusu
1dl ruma

Mandarine umij in nato olupi ter odstrani večje bele nitke. Prereži na pol in odstrani peške, če jih imajo. Tudi jabolki olupi in nareži na kose. Najprej jabolka dobro sesekljaj v multipraktiku, nato dodaj še mandarine. Meni je všeč, če niso povsem zmiksane, zato jih pustim še malo v koščkih. Nato zmes zlij v posodo, dodaj še ostale sestavine, premešaj in na zmernem ognju kuhaj približno eno uro. Marmelada naj ves ta čas brbota, pogosto jo premešaj. Vmes nareži lupinico na koščke kot na sliki zgoraj. To lahko počneš kar vmes med kuho in jih sproti dodajaš v lonec.

Segrej pečico na 100 stopinj in v njej steriliziraj kozarce za vlaganje. Ko je marmelada končana (preveriš tako, da na mrzel krožnik kapniš čisto malo marmelade in postaviš na hladno za nekaj minut - če začne želirat, je končana. V mojem primeru sem obakrat potrebovala skoraj točno eno uro, da je bila marmelada pripravljena.), jo natoči v kozarce, dobro zatesni s pokrovom. Zaprte kozarce obrni na glavo, pusti 10 minut in potem spet obrni. Zakaj točno se tako naredi, ne vem...ljudska marmeladna modrost. :) Pusti, da se na sobni temperaturi povsem ohladi.

Zjutraj vzemi košček kruha, ga namaži z maslom ter marmelado in uživaj. :)

8 komentarjev:

  1. A sem dost zvest bralec za marmelado?? :P

    OdgovoriIzbriši
  2. ful doro :D kozarce se pa obrne zato, da vroča marmelada uniči morebitne bakterije na pokrovu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ah, seveda. :) Anonimni, če mi izdaš svojo identiteto, dobiš obljubljeno marmelado na pokušino! ;)

      Izbriši
  3. Hvala za super idejo. Bom poskusila naredit tole marneladko. Lp jasna

    OdgovoriIzbriši
  4. Super recept, vendar za moj okus preveč sladkorja. Vedno kuham marmelado z malo sladkorja. Ni tako čvrsta, je bolj tekoča. Z jabolko bom prvič poskusila in povedala kako mi je uspelo.
    lp Cvetka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako vam je uspelo? Jaz jo bom ravno jutri po nekaj letih spet kuhala, ker je letos spet veliko domačih mandarin.

      Izbriši
  5. Me zanima kdaj dodaš rum? Hvala

    OdgovoriIzbriši