photo meri335_zpsc0092e94.png

sobota, 13. december 2014

Nekaj do-it-yourself darilc za božični čas ali kar tako

Potrebovala sem nekaj opravljenih študijskih obveznosti in malo vzpodbude na fb :) , da sem se spravila k dokončanju in objavi tegale zapisa. Če je koga motila moja odsotnost, lahko pritožbo pošlje Katedri za infekcijske bolezni. Izpit je za mano in do praznikov me loči samo še eden. Letos imamo celih 14 brezskrbnih prazničnih dni, jupi!
Preden začnem s temo današnjega vpisa, naj opozorim, v kolikor nisi že sam opazil/a na novo preoblekico bloga. Za fantastičen oblaček, iz katerega dežuje se zahvaljujem Maji in njenim photoshop skillsom. Zdaj ima blog končno eno lepo in zapomnljivo obliko, super.

Pred kratkim sem se končno spravila k zbiranju slik, ki jih bom poslala pretopit v bolj oprijemljivo obliko, ki se lahko nalepi tudi v album. To pomeni pregledovanje neznanskih količin fotografij na telefonu - sem človek, ki vse poslika. Zelo redki so dogodki, s katerih odidem brez kakšnega spomina v možgančkih mojega malega prijatelja s fotoaparatom. Verjetno sem se na to navadila zaradi svojega izjemnega spomina, ki je že od vedno vezan na slikovno gradivo.
Ob tem sem naletela kup svojih izdelkov, ki sem jih ob različnih priložnostih podarila prijateljem. Če si torej povsem brez ideje (in brez polne denarnice :) ) kaj bi letos podaril/a prijateljem in družini, pobrskaj med spodnjimi idejami, morda pa najdeš kaj ustreznega.Vsa darilca sem naredila že večkrat, vsakič v malce drugačni preoblekici in zdi se mi, da so bili obdarjenci vedno zelo veseli.



Praženi mandlji

Ali obstaja na svetu oseba, ki jih ne mara? Mislim, da ne. :) Izjemno enostavno za izdelavo, poceni in odličnega okusa.


Sestavine:
10 dag celih mandljev
10 dag sladkorja
1 vanilin sladkor
0,5 dl vode
0,5 žličke cimeta (po želji)
papir za peko

V ponev, s kvalitetnim dnom za praženje, damo vodo, cimet (po želji) in obe vrsti sladkorja, ter segrevamo, da tekočina zavre. Medtem pripravimo manjši pekač in ga pogrnemo s papirjem za peko. Ko tekočina zavre in se sladkor raztopi, zmanjšamo temperaturo na štedilniku in mandlje damo v ponev. Mešamo, da voda izpari, ves sladkor pa postane zrnat in kristalizira na mandljih. ( 10-15 min) Sladkorna skorja se mora sedaj spet raztopiti. Mešamo še naprej, da se mandlji obdajo z raztopljenim, karameliziranim sladkorjem. Temperaturo previdno povečamo. Karamelna obloga ne sme postati preveč temna. Ko mandlji karamelizirajo, jih takoj odstranimo s štedilnika in zvrnemo na pripravljen pekač prekrit s papirjem za peko. Takoj z vilicami damo mandlje čimbolj narazen in pustimo, da se ohladijo. Več kot ti jih uspe ločiti z vilicami, ko so še topli, lepši bodo! Ko se strdijo, lahko še odlomiš koščke odvečne karamele.
Tako, karamelizirani mandlji so pripravljeni. Če imaš rajši tisto 'zrnato' verzijo praženih mandljev, jih odstavi preden sladkor karamelizira.
omnomnomnomnom
Do šik darilca te loči še ljubka vrečka in trakec z lepim voščilom. Voila! :)

p.s.: Verjetno boš moral/a narediti še drugo in tretjo rundo... ;)


Čokolada s suhim sadjem in oreščki 
 Ćokolado, kot jo lahko kupiš v čokoladnicah, lahko z lahkoto narediš sam/a doma.
Lahko jo nalomiš, lahko jo vliješ v ploščo ali kakšno drugo obliko...možnosti je ogromno. 
Čokoladna plošča ob rojstnem dnevu sošolca
























Še ena rojstnodnevna, okrašena s čokoladnimi vrtnicami.



Kot vidiš, lahko  ploščo okrasiš z napisom, jaz sem naredila vrtnice, lahko bi namesto suhega sadja in oreščkov na čokolado nasula smarties bombončke, lahko dodaš še kakšno drugo sladkarijo (kot npr. lizika, ki jo zobek drži v roki)... pri spodnji sliki pa je rdeč vzorec narejen s folijo za čokolado. Vrtnice so narejene iz modelirne čokolade - o izdelavi te se bom razpisala kdaj drugič.

Za čokoladno ploščo potrebuješ samo
- čokolado (belo, črno, odvisno od okusa in načrtov z dekoracijo).
- oreščke in suho sadje po želji
- alufolijo ali silikonski model, v katerega boš vlil/a čokolado

Če želiš narediti čokoladno ploščo v določeni obliki, najprej iz folije naredi okvir oz. pripravi silikonski model. Enostavno s prepogibanjem, mečkanjem in malo improvizacije izdelaj model. Ne skrbi preveč, če bo folija zdržala, saj bo plast čokolade približno 1cm. Nato nad vodno kopeljo stopi čokolado in jo vlij v svoj model. Nato posuj s suhim sadjem in oreščki. Na sobni temperaturi ali npr. v kleti pusti, da se plošča popolnoma ohladi. NE puščaj zunaj na mrazu, saj bo sicer čokolada postala 'flekasta' (tega sem se naučila na lastni napaki, poglej sprednjo površino zobka!), ravno tako čokolade ne ohlajaj v hladilniku, saj se bo na njej nabral kondenz in bo površina postala motna in vlažna. Ko je čokolada povsem trdna, jo lahko vzameš iz modela. Ne skrbi, če robovi zaradi folije niso povsem ravni - enostavno jih zgladi z nožem. Sedaj čokolado lahko nalomiš na kose, ali pa na sprednjo stran kaj napišeš, prilepiš kakšne bombončke, piškotke...kar vidim svojo božično verzijo z voščilom in nalepljenimi piškotki v obliki smrekic! ;)
Plošče zelo lepo izgledajo preprosto zavite v celofan.
Še na kratko o folijah za čokolade - v kolikor jo boš uporabil/a, jo na začetku obreži in vstavi na dno tvojega modela. Ko se čokolada popolnoma ohladi in strdi, folijo enostavno potegneš s čokolade, vzorec pa ostane na njej. :) Folije se sicer dobi v raznih trgovinah s pripomočki za peko. Če jih ne najdeš, me kontaktiraj in ti bom pomagala poiskati ustrezne.


Skodelica za kavo ali čaj z imenom
Set dveh skodelic s sladkornico...ne spuščajmo se v mojo sposobnost risanja makov...v svojo obrambo: risala sem jih prvič!


Tudi keramike sem prerisala že toliko, da bi lahko opremila kakšno kuhinjo.  Domači si lastijo vsak svojo skodelico za kosmiče s svojim imenom, nekaj prijateljic ima vsaka svojo skodelico za kavo, tale set skodelic za kavo s sladkornico pa je bil rojstnodnevno darilo za moji zelo dragi prijateljici dvojčici. 

Muller, Spar, Mercator...povsod dobiš bele skodelice. Od kvalitete porcelana bo odvisna cena, vendar se najcenejše dobi že za evro ali dva. 
Poleg skodelic potrebuješ samo še konturo za porcelan in po želji kakšno barvo (oboje dobiš v vsaki trgovini s pripomočki za ustvarjanje)- se pa že samo s črno da narisati kup lepih vzorcev. Na skodelico napiši ime, kakšen verz ali misel, lahko le voščiš 'Dobro jutro! :) ', zaželiš lep božič ali srečo v novem letu... in speci po navodilih na steklenički. 
Za zraven predlagam vrečko čaja iz čajnice Cha ali kavarne zraven čajnice na Starem trgu v Ljubljani - ne spomnim se kako se ji reče :). Ponujajo kar nekaj odličnih kav, tudi takih z okusi in ti jih seveda tudi sveže zmeljejo. Poleg seta na sliki smo podarili še kavo z okusom čilija in čokolade.






'Penice' ali španski vetrci

Kam z beljaki od potice?

 
Lahko iz njih nastane takšna sladka mala pozornost. Sama sicer nisem preveč fan 'penic', kot jim rečemo doma, ampak poznam pa ljudi, ki si bodo brez pomisleka v nekaj minutah celo vrečko zbasali v usta. :) Izgledajo pa zelo lepo, pol kapljice barve pa jih še nežno obarva, da so bolj zanimive na pogled.
Pence so dobesedno samo sladkor in beljaki. Za recept pobrskaj po internetu, saj jih obstaja malo morje :). Gre pa vbistvu za stepanje beljakov in sladkorja v nedogled in nato sušenje v pečici (tudi v nedogled :) ).
Takšne vrečke najdeš v Mullerju, imajo jih pa tudi v Hoferju-tam sem videla take z božičnimi motivi.



'Eat me...' čokoladice


Tudi ta ideja je preživela že kar nekaj preobrazb. Gre pravzaprav za škatlo čokoladic v ovitkih, ki ima vsaka svojo nalogo ali pogoj, kdaj se jo lahko poje.
Škatla
 Škatlo bi v prazničnem času okrasila še z božičnimi motivi - da paše v sezono :).




Na prvi piše: '...se nahajaš na ljubljanskem gradu' in '...če me deliš z Meri'. Podarjeno moji boljši polovici seveda :)
Na čokoladke napiši čisto vse kar ti pade na pamet, ob kuhančku, med zavezovanjem čevljev, v trgovini, pod božično smrečico,... bolj kot bodo ideje raznolike, bolj zanimivo bo darilce.
Tako malce večjo verzijo je dobila sošolka, ki je praznovala rojstni dan:


Tako. Upam, da si morda dobil/a kakšno idejo za darilca v teh dneh in da sem se oddolžila vsaj za kakšen teden brez objave. Kmalu sledi nova! ;)

Uživaj v lučkah.

Ni komentarjev:

Objavite komentar