photo meri335_zpsc0092e94.png

četrtek, 25. december 2014

Stöllen - božični kruh z marcipanom

Pekla sem. Tisti, ki me imate na fb, že veste kaj - neznanske količine macaronov. Dober teden in pol, 8 rund macaronov, od teh ena povsem ponesrečena (poskusi pečt po prežurani noči... :) ), 5 okusov in ogromno, OGROMNO časa.
Je pa uspelo na koncu - vsaj po dosedanjih komentarjih :)
Okusi: čokolada s karamelo, vanilija z mandarino, malina, pistacija, borovnica


Naredila sem več kot 300 lepih macaronov in ogromen kup 'pohabljenčkov' - razpokanih ali kako drugače neprimernih revežev, ki jih je bilo treba pojest ob kavicah.

Pohabljenčki...moji živci so popokal skupaj z njimi
In zapakirala sem jih v približno 30 takih paketkov...

Včeraj pa sem si končno oddahnila in si vzela pavzo. Trajala je manj kot 24 ur, saj sem zvečer že skuhala rozine in jih marinirala v rumu - ne morem iz svoje kože. :)
Tokrat je prišel na vrsto stöllen, to je tradicionalni nemški božični kruh z oreščki, sadjem in marcipanom. Začinjen s cimetom diši po božiču, tako da danes ne bi mogel biti primernejši dan za peko. :)


krogec v sredini je marcipanova palčka, ki teče po sredini kruhka

Meni je zelo všeč. Sam kruh je malce manj sladek, ampak ga prijetno osladijo marcipan, v rumu marinirane rozine in kandirana pomarančna lupinica, svoje pa doda še sladkor v prahu, posut po vrhu.

 Spekla sem 4 majhne hlebčke. Mislim da je fino narediti več manjših, saj marcipan pri manjšem kosu bolje pride do izraza. Pa še fino darilce bodo za moji teti :).

Tako. Mislim, da se s tole objavo poslavljam za letošnje leto. Nisem se kaj posebej pripravila na praznične besede, voščila ali v srce segajoč opis letošnjega leta :). Bilo je lepo in minilo je hitro, slabe stvari so že pozabljene, lepih se bom pa še naprej z veseljem spominjala. Tudi tebi želim, da bi se čim manj obremenjeval/a s slabimi trenutki - v spomin naj se vtisnejo dobri. Pa veliko zdravja in - ker ne morem iz svoje kože - tudi veliko uporabljene zobne nitke in umitih zob (po slastnih grižljajih seveda! ;) ). Upam, da boš tudi v prihodnje spremljal/a moje pisarije in se morda v novem letu opogumil/a za kakšen recept. Srečno! :)

Stöllen- božični kruh s sadjem, oreščki in marcipanom
(za 4 hlebčke)

Sestavine:
200g marcipana
500g ostre moke
60g sladkorja v prahu
10g soli
125g mleka
25g svežega kvasa
165g celih jajc (3 ali 4)
250g masla na sobni temperaturi
40g rahlo nasekljanih orehovih jedrc
40g rahlo nasekljanih mandljev
200g mariniranih rozin (en večer prej jih nekaj minut kuhaj v vreli vodi, nato pa prelij z 1dl ruma in zapri v kozarec)
1g (dober ščepec) naribane limonine lupinice
40g kandirane pomarančne lupinice
20ml ruma
2g (dober ščepec in pol) cimeta

Za nakoncu:
200g masla, ki ga najprej na zmernem ognju stopiš in pobereš stran belo penico, ki se nabere na vrhu
sladkor v prahu za posip

Zmešaj moko, sladkor in sol v posodi mešalnika za testo. Jaz sem namatrala kar domači mikser, ki je sicer ob tem skoraj izdihnil, vendar če imaš doma kakšno napravo za pripravo testa za kruh, bo super. V skrajnem primeru pa seveda mešaj in gneti kar na roke. Segrej mleko na 30-34 stopinj (torej toliko, da bo malce toplo) in vmešaj sveži kvas. Mešanico s kvasom nato skupaj z jajci dodaj k suhim sestavinam. Pusti, da se testo dobro premeša. Nato dodaj maslo in še naprej mešaj, dokler ni več koščkov masla v testu. Lahko tudi prestaviš v posodo in vse skupaj dobro pregneteš na roke. Nato dodaj oreščke, sadje, limonino lupinico,  rum in cimet in mešaj, dokler niso porazdeljeni po testu.
Testo pusti pokrito in na toplem, da vzhaja približno uro in pol.






Potem ponovno pregneti testo in ga razdeli na 4 kose.
Razdeli marcipan v 4 enake dele in jih na rahlo pomokani površini zvaljaj v 15cm dolge palčke. Vsak kos testa ponovno pregneti in ga na pomokani površini razvaljaj na približno 10x17cm velike pravokotnike.
Palčko marcipana položi na razvaljan kos testa, katerega nato prepogni čez marcipan in rahlo stisni robove skupaj.


Pripravljene hlebčke položi na pekač s peki papirjem in pusti, da vzhajajo še približno 35-40min. Na moje pekače so prišli trije hlebčki naenkrat, enega pa sem spekla posebej. Segrej pečico na 200°C in peci 35-40min. 
Ko vzameš iz pečice, najprej pusti, da se 10min hladi, nato pa s čopičem zares dobro in z vseh strani premaži vse hlebčke s staljenim maslom. Ne skrbi, če se ti zdi, da je masla preveč na površini - kruh bo hitro vse vpil. Ko se povsem ohladi, posuj s sladkorjem v prahu.

Pa vesel božič. :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar