photo meri335_zpsc0092e94.png

petek, 12. september 2014

Dvonadstropni rožni vrtiček in kako narediti dvonadstropno torto

Tako, končno sem se vpisala v naslednji letnik. Dvakrat sem preverila, če ne pošiljam namesto indeksa potni list - ne bi bilo ravno presenetljivo. Čez nekaj dni odpotujem in tokrat verjetno ne bi šlo tako gladko kot letos poleti, ko sem uspešno prečkala mejo s Hrvaško brez osebne po prijaznem prepričevanju carinika z najbolj presenečenim izrazom na obrazu, 'da mi je teta rekla, da odkar je Hrvaška v EU, lahko pridem čez z vozniško...'. :)

Včeraj je bil nor dan - dobila sem nalogo narediti rojstnodnevno tortico za mamino sodelavko in seveda sem se zagnala v majhno, dvonadstropno torto z različnima okusoma. To vzame kar nekaj časa - sploh, če kombiniraš z obletnico mature in gledanjem serije Game of Thrones. :D Tako sem danes nekaj minut čez 1 zjutraj izčrpana padla v posteljo, tole pa je rezultat:

Ni ravno taka, kot sem jo načrtovala. Ko sem nekaj čez 11 prišla domov, da dokončam torto, sem ugotovila nepomembno podrobnost - da pravzaprav sploh nimam sestavin za buttercream, s katerim bi prekrila zgornjo torto (spodnja je lepo bela zaradi belega čokoladnega moussa). Potem sem improvizirala in naredila tako grozno sladko kremo, da sem bila samo vesela, da sem jo lahko potihem vrgla stran in bo za vedno ostala v globinah mojih skritih slaščičarskih katastrof. Po nekaj obupovanja in preklinjanja, saj nisem hotela oddati torte brez 'oblekice', sem se spomnila na tole čokoladno ograjico, ki je torto bolj ali manj uspešno spremenila v majhen vrtiček čokoladnih vrtnic.


Spodnja torta je čokoladna - na čokoladnem biskvitu je mousse iz temne čokolade, okrog njega in nad njim pa beli mousse. Recept zanjo bom opisala v eni od naslednjih objav, saj sem ga uporabila že pri prejšnjih tortah in je preverjena zadeva :). 
Danes se bom posvetila zgornji torti. Lešnikov čokoladni biskvit, namočen s kavnim likerjem, na njem karamelizirani lešniki, temu pa sledi kavno-karamelni mousse, še ena, zelo tanka plast čokoladnega biskvita  in še ena plast moussa. Veliko dela, ampak mislim, da se splača.  Žal nimam slike v prerezu, ker je bila torta podarjena in jo zdajle mljaskajo pri slavljenki doma, sem pa poslikala izdelavo, da boš dobil/a občutek kako vse skupaj izgleda.

Preden začnem z receptom, pa še nasvet za vse, ki ste kdaj želeli poskusiti narediti dvonadstropno torto. Verjetno je jasno, da če spodnja torta ni samo biskvit in gosta krema, ne more zdržati teže zgornje torte. Težava se reši takole:
Iz nekoliko tršega kartona izrežeš krog s premerom dna zgornje torte in ga oviješ v alu folijo, ki bo služil kot podstavek za torto.

Torto na podstavku bodo podpirale slamice, zapičene v spodnjo torto. Slamice ne bi zdržale? Ja, tudi sama sem to mislila :) . Ampak res dobro držijo tudi precej večje torte, kot je bila tale. Odrežeš jih na tako dolge dele, da kakšen milimeter gledajo iz spodnje torte in jih enakomerno razporediš po torti. Jaz sem se odločila, da bo moja zgornja torta na strani in se potem malo zmotila pri postavljanju slamic, tako da niso najbolj enakomerno razporejene, a važno je, da zgornja torta stabilno stoji na spodnji.
Zgornjo torto nato položiš na podstavek in jo previdno postaviš na slamice.
 Kdaj torto sestaviš je seveda odvisno od dekoracije. Lahko krasiš vse skupaj, fino pa je, če sta obe torti že premazani s kremo, da je potem čim manj packanja okrog sestavljene torte. Pri dekoraciji je dobro upoštevati tudi, ali se bo torta kam prevažala-veliko lažje in bolj 'varno' je peljati razstavljeno torto, ki se potem na licu mesta sestavi nazaj, kot tvegati packarijo po avtu. Viden rob alu folije se lahko zakrije s kremo, s katero si premazal/a zgornjo torto ali nabrizga kakšen okras čezenj. Jaz sem ga prekrila s čokoladnimi vrtnicami spredaj.
Čisto preprosto, kajne? Vsekakor vredno poizkusiti. Pa ni nujno, da gre pri dvonadstropni torti za ogromno torto - današnji rožni vrtiček je bil precej majhen - premer zgornje je meril približno 11cm, priložila pa sem tudi sliki dveh mojih drugih dvonadstropnih torti, ki pa sta bili nekoliko večji. Majhne modele za torte sem dobila v Muellerju - obstajajo neki otroški modelčki, ki so idealni za peko majčkenih tort, pa tudi dragi niso.
Imaš kakšno vprašanje? Napiši v komentar in poskusila bom odgovoriti. 

Preden začnem z naštevanjem sestavin, ti pokažem še en majhen trik - pri nakupu zelo majhnih modelov za torte gre ponavadi tudi za dokaj nizek obroč. V njem normalno spečeš biskvit, vendar pa težava nastane, ker bi skupaj s kremo torta postala bistveno višja od obroča. Vzemi navadno prozorno mapo za liste in odreži plastičen trak, ki naj bo nekoliko širši od višine torte (seveda ga pred uporabo umij!). To enostavno vstaviš v obroč, da izgleda tako in s salotejpom na zunanji strani zalepiš robove:
Ko sem torto pripravila na hlajenje, je izgledalo tako:
Ko se mousse strdi, enostavno snameš obroč in potegneš stran plastiko. In tako nastane lepa, visoka tortica :)

Sama sem sicer delala manjšo in višjo torto, verjetno pa ti bo bolj prav prišel recept za torto s premerom 20cm. Torta je sicer malce zahtevnejša, vendar sem se potrudila napisati čimbolj razumljiv recept in če mu boš natančno sledil/a, s torto ne bi smelo biti težav. V primeru kakšnih nejasnosti pa seveda pusti komentar in bom odgovorila takoj, ko bo mogoče.

Kavnokaramelna in malce čokoladna torta :)
premer 20cm


Biskvit (gre za isti recept kot pri moji prvi objavi, le da sem nadomestila mandlje z lešniki :) )


100 g mletih lešnikov
100 g temne čokolade
40 g sladkorja
40 g masla na sobni temperaturi
3 jajca
1 žlica pomarančnega soka
0,5 vrečke vanilijevega sladkorja – lahko pa tudi malo vanilijevega ekstrakta
1 žlička pecilnega praška


Pečico segrej na 180 stopinj. Tortni model s premerom 20cm (jaz uporabljam obroč z nastavljivim obsegom, super zadeva :) ) namastiš z malce masla oz. obložiš s peki papirjem.


Čokolado razlomi na koščke in jo stopi v mikrovalovki ali nad vodno kopeljo. S stepalnikom penasto zmešaj maslo, sladkor in vanilijin sladkor. Primešaj mlete mandlje, stopljeno čokolado, rumenjake, pomarančni sok in pecilni prašek. V čisti in suhi posodi iz beljakov stepi čvrst beljakov sneg in ga nežno primešaj ostalim sestavinam. Testo nalij v model in peci približno 45-50min. Nekoliko bo naraslo. Tega biskvita sicer pride skoraj še enkrat več kot je potrebno, vendar je zelo dober in kadar uporabim ta recept, ostankov  zmanjka takoj :) . Ohlajen biskvit prerežeš in spodnjo, bolj ravno plast uporabiš za torto.

Karamelizirani lešniki
150g lešnikov 
90g sladkorja

Pripravi en list peki papirja. Super je, če kupiš že blanširane lešnike (brez rjave kožice), lahko pa jih popečeš in blanširaš tudi sam/a. V manjši posodi na zmernem ognju segrevaj sladkor in mešaj dokler se ne karamelizira. Dodaj lešnike in hitro zmešaj, da se prekrijejo s karamelo, nato pa jih stresi na pripravljen peki papir, da se ohladijo. Zlepili se bodo skupaj, ampak to ni nič hudega.

Sirup za biskvit:
4 žlice kavnega likerja
4 žlice vroče vode
1 žlica sladkorja (ni nujno)

Zmešaj, po potrebi ga naredi več.


Karamelno-kavna krema

- Karamelna omaka
90g sladkorja
90g sladke smetane

- Mousse
1 vrečka instant kave 
80g mleka
3 rumenjaki
6 listov (en zavoj) namočene želatine (lističe položiš v hladno vodo)
500g  sladke smetane

V posodi segrevaj sladkor, da karamelizira. Hkrati segrej sladko smetano skoraj do vretja - ko sladkor karamelizira in zraven vliješ smetano, mora bit temperaturna razlika čim manjša. Vztrajno mešaj! :) Morda se bo zdelo, da se smetana in sladkor kar nočeta in nočeta zmešati in nastane neka sladkorna kepa v smetani, ampak je potrebno mešati, morda še malo segreti, dokler ne nastane gladka karamela.
V skodelici segrej mleko in ga zmešaj s kavo. Mleka je zelo malo - tako dobiš tekočino s zelo intenzivnim okusom. 
V še eni posodi zmešaj rumenjake in sladkor, prilij mleko s kavo in segrevaj skoraj do vretja, nato odstavi. Ožemi želatino in jo primešaj, da se stopi. Sedaj primešaj še karamelno omako in dobro premešaj.
Sedaj se mora vse skupaj nekoliko ohladiti. V tem času stepaj smetano, ki mora postati čvrsta. Ko se mešanica toliko ohladi, da je na otip samo malo topla, ji z metlico primešaj 3 žlice smetane. Tako se bo dodatno ohladila in postala nekoliko bolj lahka, zaradi česar jo boš lažje zmešal/a s preostalo smetano.
Mešanico nato zlij ob rob posode s smetano in s plastično spatulo s krožnimi zamahi zajemaj mešanico in smetano proti sredini. Namen tega je, da se ohrani čimveč drobnih zračnih mehurčkov v smetani. Ko bo krema dokončno zmešana, se ti bo zdela zares tekoča in morda boš prepričan/a, da ne bo uspelo - ampak bo! ;) Ko bo torta nekaj ur v hladilniku, bo želatina opravila svoje in ohlajena torta bo dovolj čvrsta.

Tako, vse je pripravljeno, samo še vliješ v model :). Vanj najprej položi spodnjo plast biskvita - debel naj bo kakšen centimeter. Zdaj ga namoči s sirupom iz likerja - z žlico čimbolj enakomerno polivaj sirup po biskvitu. Fino je, če je biskvit dobro namočen - vendar pa tudi ne bo panike, če bo premalo,saj je ta biskvit zaradi čokolade kar sočen in močnega okusa. 
Nato lešnike grobo sesekljaj in jih posuj po biskvitu.
Zdaj pride na vrsto krema - polovico je polij čez lešnike. Pazi, da bo robove prekrila krema, sicer se bodo videli lešniki. Nato odreži tanko plast biskvita (ker je precej čvrst, se reže z lahkoto) in jo položi na kremo, biskvit spet namoči s sirupom in dolij še preostalo polovico kreme.

Tako, torta je končana - postavi jo v hladilnik za vsaj 6 ur, da se strdi. Jaz sem na vrhu dodala še tanko zgornjo plast biskvita, ker sem jo pozneje prekrila s kremo, da je bil vidni vrh torte enake barve kot spodnja torta-lažje je mazati biskvit kot mehko površino moussa :).

Uf, pa sem končala. Lep vikend ti želim - vreme bo kot nalašč za eksperimentiranje v kuhinji! :)









Ni komentarjev:

Objavite komentar