photo meri335_zpsc0092e94.png

ponedeljek, 15. september 2014

Baklava pull-apart bread

Update, 11.10.2014: Dodajam svoje slike :) Šele zdaj sem opazila, da je na nekaj slikah tudi kinderjajček, haha...pridobljen s stavo! ;)




Končni rezultat. Noro lepo diši, zato ga spravi na varno - da ne pridejo kakšne miške! ;)



Jupiiiii, KONČNO se bo začelo :). Jutrišnje potovanje čakam že res 100 let. Že spomladi sem rezervirala letalske karte in v naslednjih mesecih še vse ostalo - tako sva sedaj dobro pripravljena na 3 tedne Tajske. Ker se nameravava udeležiti tudi kuharskega tečaja, bom morda popestrila blog s kakšno bolj eksotično objavo :).

Seveda sem sorodnike ob vsakotedenskem nedeljskem kofetku pocrkljala z eno slaščico za slovo. Tokrat sem se lotila nečesa novega - reče se ji 'baklava pull-apart bread'. Gre za nekakšno zloženko iz kvašenega testa, ki se je tako, da se rezine trga. Čeprav sem pridno slikala celoten proces peke, žal ne morem pokazati svojih slik, saj sem naložila slike s telefona na računalnik, tega pa nato pustila doma. Zdaj sem na Primorskem, moj fant pridno pakira, jaz pa pišem še zadnjo objavo.



Ampak ni problema, potek peke si lahko ogledate na tej povezavi, kjer sem tudi dobila recept.
Všeč mi je, kako skozi recepte na posameznih blogih spoznaš okus avtorja. Avtorica sprinklebakes.com recimo, je velika ljubiteljica izjemno sladkih stvari - zato njene recepte velikokrat malo priredim, mi je pa že samo dekoracija njenih slaščic bila velikokrat navdih za moje lastno ustvarjanje. Priporočam ogled!

Objavljam pa prevod recepta, ki sem ga sama uporabila in malce priredila. Če ima kdo pomisleke, da je recept prezahteven - ni! Mislim, da lahko uspe vsakomur, še posebej tisti, ki so že kdaj pekli potico (jaz je še nisem, pa je vseeno uspelo! ;) )

Recept je spisan za 2 klasična pekača za kruh. Če boste tako kot jaz nesli en pekač v družbo, ga bo itak zmanjkalo v trenutku. Resno. Drugega pa lahko na skrivaj pojeste sami, lahko ostane za naslednje dni (shranjen v tesno zaprti posodi) ali pa ga zmrznete in ostane za hude čase. Če bi pa raje ostali pri enem pekaču, pa seveda razdelite vse sestavine na pol.


BAKLAVA PULL-APART BREAD (kaj je sploh slovenski prevod, morda trganka?)
Kvasovec
6 žlic tople vode

1 kocka kvasa (42g)
1 žlička sladkorja

V skodelici vse skupaj zmešaj. Skodelica naj bo večja kot tista za kavo, saj mešanica nekoliko naraste, ko se kvas aktivira.
Testo
120 g masla
160 ml mleka
750 g bele moke
100 g sladkorja
1 žlička soli
4 velika razžvrkljana jajca

2 žlički vanilijevega ekstrakta


V majhni posodi na zmernem ognju segrevaj mleko in na koščke narezano maslo, dokler se ne stopi. Odstavi in pusti, da se nekoliko ohladi.
V veliki posodi zmešaj 500g moke, sladkor in sol. Primešaj kvasec, mešanico mleka in masla, jajca in vanilijo. Sedaj lahko zmešaš s stepalnikom (razen če imaš napravo za testo, potem jo le uporabi!) na srednji hitrosti, dokler se sestavine ne premešajo dobro. Potem izključi (!) stepalnik in nadaljuj z rokami, sicer se testo zavije okrog paličic in začne špricat po kuhinji (ne sprašuj, od kje mi svarilo.. :) ). Gneti in postopoma dodaj vso moko, nato pa na pomokani površini gneti še 2-3 minute. Pripravljeno testo prestavi v posodo, pokrij s prtičem in pusti vzhajati vsaj 50min - dokler se količina ne podvoji.

Med tem časom pripravi nadev:
240 g sladkorja (120g belega, 120g rjavega)
5 žličk cimeta
100g neslanih pistacij
130g orehovih jedrc
80 g mandljev

sok polovice limone
pol žličke soli
1 žlica vanilijevega ekstrakta
220 g stopljenega masla


V posodici zmešaj sladkor in cimet. Nato zmiksaj oreščke, vanilijin ekstrakt, sok polovice limone in sol. Miksaj, dokler se ne naredijo grudice. 

Ko je testo pripravljeno, ga prereži na pol.  Na pomokani površini ga na tanko razvaljaj na približen štirikotnik. Če ne poš razvaljal/a na tanko, bodo spečene rezine nekoliko debelejše. Še vedno bo dobro, le občutek bo močno spominjal na potico :). Nato po razvaljani površini polij polovico stopljenega masla (tudi, če se ti bo zdelo preveč masla, ne skrbi :) ). Posuj polovico sladkorja s cimetom in nadevaj s polovico mešanice oreščkov. Potem počez razreži na 6 trakov. Previdno jih zloži enega na drugega. Zloženko vseh šestih trakov nareži na 6 kosov. Ta kose pokončno zloži v pekač za kruh, obložen s peki papirjem. Ponovno prilagam link, da si boš lažje predstavljal/a kako izgleda.   Enako naredi še z drugim pekačem, potem pa pokrij in pusti, da na toplem vzhaja vsaj še pol ure. Vklopi pečico, da se segreje na 180 stopinj. Ostane ti samo še 50min čakanja in trpljenja ob zelo prijetnih vonjavah, ki se razširjajo po kuhinji. :)
Preden vzameš iz pekača, naj se malo ohladi. Po želji lahko po vrhu poliješ še z medom, ampak meni je bilo brez povsem dovolj sladko.

Če se boš opogumil, te vabim, da poročaš o rezultatu! Pa dober tek! ;)

2 komentarja: