photo meri335_zpsc0092e94.png

sobota, 11. oktober 2014

Borovničevo-skutina torta

Preden ta blog zarjavi, se po dolgem času oglašam z novo objavo. Čudovito potovanje po Tajski je za mano, prvi teden faksa tudi. Slike? Ni jih, razen nekaj ubogih posnetkov na mojem telefonu - uspela sem izgubiti spominsko kartico s predragocenimi slikami. :( Po tem, ko sem preiskala vse kotičke doma, je preostala še ena možnost - padla mi je iz hlačnega žepa nekje v Ljubljani, najverjetneje v BTC-ju. Grozno. Po tem, ko se ne morem več domisliti, kam bi še šla pogledat in kje bi še vprašala, če se je morda našla spominska kartica za fotoaparat, mi preostane le še jeza nase in da upam na čudež, da se bom nekoč lahko zahvalila prijaznemu najditelju. (A morda kdo pozna koga, ki je našel kartico s slikcami palmic in templjev??)

Torej, potopisna predavanja ob krasnih slikah na žalost odpadejo, lahko pa povem, da je bilo nepozabno (upam da res, ker se brez slik zares lahko zanašava samo na svoj spomin :/ )


 Tokrat bom izdala recept za eno mojih najljubših (in verjetno tudi najenostavnejših) tort - skutino z borovnicami. Skutina krema ni povsem navadna - zaradi dodane bele čokolade je ravno prav sladka, borovnice pa prispevajo k sadnem priokusu. Vse skupaj zaokroži nežna beljakova pena, ki se stopi v ustih. Preizkušeno se obnese tudi v obliki pite. Priporočam! :)

Naredila sem jo za mamin rojstni dan. Dekoracija je bila sicer razmeroma enostavna, ampak manj je včasih več, kajne? Meni izgleda super :)




Borovničevo-skutina torta

Brownie:
80g grenke čokolade 
65g mehkega masla 
50g sladkorja 
45g moke 
1 jajce 
seme pol vanilje

Skutina masa: 
500g zmiksane skute (ali pa če že kupiš pasirano) 
150g maskarpone 
150g bele čokolade (naribane) 
8 žlic sladkorja 
1 vanilin puding 
3 velika jajca 
125ml sladke smetane
300g borovnic (lahko so zmrznjene, vendar jih pred uporabo odtali in nato odcedi. Super izbira so tudi sveže ameriške borovnice - sicer ne vem, če se jih v tem mesecu še da dobiti v kakšni trgovini. Jaz sem uporabila mešanico obeh, svežih in zmrznjenih.)

bela pena: 
5 beljakov 
2/3 šalčke sladkorja 
1 žlička škroba 
1 ščepeč soli

krema:
mascarpone
vanilijev sladkor
stepena sladka smetana
limonin sok
borovnice

Maslo in čokolado stopiš na parni kopeli. Ko se shladi, vmešaš jajca in moko in dobro premešaš. Maso zlijemo na dno pekača, pokritega s peki papirjem (24 cm) in pečemo na 180 stopinjah 10 minut. Po tem času vzameš iz pečice in hladiš okrog 10 min. Posebej zamešaš vse za skutino maso in mešaš, dokler ni vse dobr premešano. Zliješ na testo in po vrhu potreseš borovnice. Na 175 stopinjah pečeš 45 minut (jaz sem sicer temu času dodala še 15min, se mi je zdelo premalo pečeno) - robovi skutine mase bodo malce porjaveli, na sredini pa bo izgledalo še precej mehko - nič ne skrbi, saj se bo vsa masa med hlajenjem lepo strdila. Potem narediš sneg oz. beljakovo peno, jo razporediš po vrhu in pečeš še ene 15-20 minut na 165 stopinjah - dokler malce ne porjavi. Potem hladiš v hladilniku čez noč. Tako enostavno, da je že kar sumljivo, kajne? :)

Za borovničevo kremo kot je na sliki, naslednji dan zmešaš mascarpone, maslo (ne staljeno!), stepeno sladko smetano, vanilijev sladkor in nekaj zmiksanih borovnic ter limoninega soka-kar po občutku, previdnost velja le pri dodajanju borovnic, res jih potrebuješ malo. Krema ne sme  biti pretrda, pa tudi premehka ne - ravno toliko, da jo boš lahko namazal/a po torti.  Nanašanje kreme po zgornjem delu torte (po beljakovi peni) bo zahtevalo malo previdnosti.


Torta na sliki je okrašena še s čokoladnima vrtnicama, ameriškimi borovnicami in listki stevie. Kako narediti čokoladne vrtnice in modelirno čokolado, te bom naučila v eni naslednjih objav.

Skutino kremo bom uporabila pri svoji rojstnodnevni torti, ki pride na vrsto že zelo kmalu! Drži pesti, da mi uspe dekoracija :)

Mimogrede, k prejšnji objavi sem dodala svoje slike. Tako so se mi začele cedit sline, da vprašanje časa, kdaj se spet ne lotim baklavinega kruha...

Pa dober tek do naslednjič! ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar