photo meri335_zpsc0092e94.png

torek, 28. oktober 2014

Presna 'čokoladna' torta

Dolgo sem odlašala s presno torto. Pa ne, da je ne bi marala - presne torte so na žalost kar se peke tiče najbolj nezanimive torte na svetu.
Če povzamem recepte za 99% presnih tort:
1) sestavine za spodnji del dobro zmiksaj in pritisni ob dno pekača
2) sestavine za kremo dobro zmiksaj in nalij v pekač, nato postavi v hladilnik/zmrzovalnik, da se strdi

Dobra stran je, da so iz istega razloga izjemno enostavne za izdelavo in praktično NIČ ne more it narobe. Slaba stran, da so sestavine, ko nakupiš vse datlje, razne oreščke, rožičev prah, goji jagode... razmeroma drage. Dobra, da so presne torte nedvomno zdrava sladica. Ampak žal v kalorijah niti malo ne zaostajajo za navadnimi tortami, tako da nažiranje brez slabe vesti odpade. Tudi zagotovo ne odgovarjajo vsem okusom.
Vendar pa so idealna izbira, ko bi radi obdarili koga, ki si zaradi kakršnihkoli težav s prebavo (ali pa je napovedal vojno predelani hrani) ne sme privoščiti običajnih sladic.



Takole je izgledala mini torta za tolažbo kolegici, ki se je postarala v teh dneh (vse najboooljšeeee!! :) ). Nisem vedela za kako veliko torto je napisan recept, zato sem si rekla, da bom iz ostankov pač naredila še eno za doma. Izkazalo se je, da je bilo ostankov kar veliko, saj je nastala še približno 20cm velika torta in še nekaj kokosovih kroglic. 
Končni izkupiček torej kar pošten. Fino je, ker te torte ni potrebno zmrzovati in je primerna za prenašanje naokoli (na faks :) ), saj krema ostane dovolj čvrsta.

Za popestritev oreškasto-datljevega-'čokoladnega' okusa je v torti še plast banan in plast malin.

'Sej itak je zdrava...' je fajn tolažba, ko ješ 5. košček take torte...

EAT ME EAT ME EAT ME EAT ME EAT ME EAT ME

'Čokoladna' pišem v narekovajih zato, ker ni ZARES čokoladna, pač pa narejena z veganskim nadomestkom za čokolado, rožičevim prahom.  Okus je sicer podoben, ni pa isti, predvsem pa naj bi bil bolj zdrav.  Rožičev prah (oz. rožičevo moko) dobiš v vseh bio trgovinah in je uporaben tudi za razne napitke, vendar moram priznati, da sem še vedno 'kakav team'. :) V receptu lahko rožičev prah enostavno zamenjaš z (bio? ;) ) kakavom v prahu.

Poleg tortice za slavljenko sem narezala še nekaj koščkov za sošolke. Zbrani vtisi:

'Mmmmeeeeriiiiiii....'
'Sem mislila sam pol koščka pojest, sam bom kr celega...'
'To pa kr še kdaj prines!'
'Sem kr celo požrla še pred naslednjimi vajami'

Bo za probat, ane? :) Najboljše je to, da potrebuješ samo mikser, sestavine in model. In nič drugega, nobenega kulinaričnega znanja, nobene izkušnje s peko...ker je enostavno prelahko, da ne bi uspelo :).

'ČOKOLADNA' PRESNA TORTA Z MALINAMI IN BANANO

Spet sem uporabila merico 'lonček', pri čemer je mišljen kozarček z 250ml prostornine.

Spodnja plast:
1 lonček mletih lešnikov
1 lonček mletih mandljev
1,5 lončka datljev
0,5 lončka presnevega rožičevega prahu ali presnega kakava v prahu
0,5 lončka kokosove moke
2 žlici kokosovega masla
2 žlici vode
2 žlici goji jagod, ki jih pol ure prej namočiš v dveh žlicah vode
ščepec cimeta

Z mikserjem najprej zmešaš lešnike, mandlje in datlje - mora biti vse dobro sesekljano, šele nato dodaš ostale sestavine. Tortni model (okrog 22cm) obložiš s prozorno folijo za živila. Sesekljano maso potlačiš ob dno do željene debeline. Če ti nekaj mase ostane - super, iz nje naredi kroglice ter jih povaljaj v kokosovi moki.

Sadje:
okrog 250g zmrznjenih malin, ki jih pustiš v vrečki, da se odtalijo - fino je, če ostanejo čimbolj cele. Če pa imaš sveže, pa toliko boljše :)
2 banani

Banane nareži na rezinice in jih položi na spodnjo plast, le ob zunanjem robu pusti malo prostora, ki ga bo zapolnila krema. Na banane položi maline - čimbolj jih stisni skupaj in luknje zapolni s koščki malin. Ne jih zmiksati, saj se bo sicer ta plast čisto razlezla, ko boš razrezal/a torto.


'Čokoladna' krema
 2 lončka datljev
1,5 lončka vode
0,5 lončka rožiča v prahu ali presnega kakava
0,5 lončka kokosovega masla


Najprej v mikserju melji datlje, dokler ne nastane sprijeta kepa. Nato dodaj vodo in mešaj naprej toliko časa, da nastane gosta zmes, brez delčkov. Dodaj še rožičev prah (oz. kakav) in kokosovo maslo in miksaj dokler ne nastane povsem gladka krema. Ne skrbi, če je nekoliko tekoča. Kremo nadevaš na sadje in spodnjo plast, nato pa postavi v hladilnik za vsaj 1 uro, da se strdi.

Okrasila sem jo z narezanimi mandlji in goji jagodami.










1 komentar:

  1. Probala, tko da same pohvale! Res dobra in zelo okusna tortica, sploh se ne čust da je presna. Res naaaajmi! ;)

    OdgovoriIzbriši